Dziecko:
– zna prawidłowe nawyki żywieniowe
– poznaje wartość wody w codziennej diecie
– wykonuje doświadczenia związane z wodą
– nazywa zwierzęta gospodarski, ich dzieci i domy
– usprawnia aparat mowy poprzez zabawy logopedyczne
– globalnie odczytuje wyrażenia dźwiękonaśladowcze zwierząt
– usprawnia motorykę małą działając w różnych masach oraz z pędzlem i kredką
– doskonali koordynację ruchową z wykorzystaniem różnych przyrządów, ćwiczy w parach wg metody W. Scherborn
-pracuje w kącikach freblowskich rozwijając samodzielność, kreatywność oraz umiejętność współpracy
– tworzy wspólny plakat na temat Co niszczy ziemię a co ją cieszy?
– wykonuje prace pielęgnacyjne w grupowym ogródku
– konstruuje ekologiczny instrument muzyczny (grzechotka)
– uczy się segregować śmieci
– doskonali umiejętność liczenia, segregowania, kategoryzowania
– utrwala poznane sylaby, próbuje odczytywać proste wyrazy
– tańczy rytmicznie do wybranych utworów
– poznaje symbole narodowe
Projekt badawczy JABŁKO u Przyrodników zakończony.
Dzieci miały okazję spotkania się z kilkoma ekspertami, którzy w aktywny sposób
angażowali przedszkolaków. Wykonaliśmy doświadczenia, wiele prac plastycznych
różnorodnymi technikami, przeprowadziliśmy ankietę badawczą. Wszystkie dzieci
polubiły jabłka i poznały ich wartości odżywcze oraz sposoby wykorzystania. W ocenie
dzieci i rodziców projekt był super!